Greenchoice lanceert
de nieuwe app

Greenchoice lanceert een nieuwe app. We stellen onze CEO Coen de Ruiter en Product owner Kevin Damstra een paar vragen...

Vertel, de nieuwe app!

Kevin Damstra (Product owner): “Ja hij is er! We hebben er samen met strategisch partner Q42 hard aan gewerkt. Vorig jaar hebben we al geïnvesteerd in de optimalisatie van ‘Mijn Greenchoice’ - het online klantportaal waar de nieuwste klantinformatie te vinden is. Waar de oude app los stond van dit online klantportaal, functioneert dit nu juist als basis van de nieuwe app. Dit zorgt naast gebruiksgemak ook voor consistentie in informatie die klanten zien op verschillende plekken.”

Coen de Ruiter (algemeen directeur Greenchoice): “We willen klanten nog beter helpen. Vooral dingen simpeler maken. Om de beste service te bieden en goed contact te houden, moet je je klant kennen. Dat kan alleen op basis van de nieuwste informatie. Doordat deze app is geïntegreerd in de gehele online omgeving, past deze app beter in de toekomstvisie van Greenchoice. Door namelijk alles samen te voegen in één platform kunnen we sneller innoveren en inspelen op de veranderende markt. We leren onze klanten op deze manier nog beter kennen en kunnen hen nog beter helpen.

Draagt de app beter bij aan de missie van Greenchoice: meer zelf energie besparen en energie opwekken?

Coen: “Zeker! Veel van onze klanten zijn hiermee al actief bezig. Als groene energiebeweging willen we onze klanten daarbij helpen. Goed inzicht geven in de app hoort daarbij. Zoals de klanten van ons gewend zijn, zie je in de nieuwe app ook weer in één opslag hoeveel energie je verbruikt of hoeveel jouw zonnepanelen terugleveren. Dit inzicht is per maand, per dag, per uur of zelfs per kwartier. Op korte termijn wordt ook de opbrengst van WindVangers in hetzelfde overzicht toegevoegd. De opbrengst van WindVangers was altijd een los onderdeel, maar straks hebben klanten dus een totaaloverzicht van hun verbruik en opwekking.”

Kevin: “Later dit jaar bieden we in de nieuwe app ook gedetailleerd overzicht van je verbruik per categorie. Klanten krijgen inzicht in hoe hun energieverbruik verdeeld is. We geven op basis daarvan persoonlijke bespaartips én je kunt je verbruik vergelijken met andere huishoudens.”

En naast het inzicht in je eigen opwek en verbruik, heeft de app nog meer gebruiksgemakken?

Kevin: “Buiten dat de app mooier is en intuïtiever werkt, zijn inzicht in contractinformatie en het doorgeven van je verhuizing nu wel mogelijk. Daarnaast laadt de app een stuk sneller en hoeft er minder vaak ingelogd te worden wanneer je de app even niet hebt gebruikt. Voorheen moest dit op willekeurige momenten. Dit is nu maximaal eens per drie maanden. Je komt daarnaast in de nieuwe app gemakkelijk bij informatie over de aanschaf van zonnepanelen en warmtepompen en je kunt offertes aanvragen.”

Coen: “We helpen onze klanten steeds meer klimaatpositief te worden. Meer dan de helft van de mensen gebruikt hun telefoon of tablet voor het regelen van energiezaken. Als je grotere beslissingen wilt maken en je kunt deze vanaf je smartphone regelen, helpen we onze klanten automatisch met sneller groenere keuzes maken.

Wij geloven daarnaast dat mensen betrokken moeten zijn om samen het duurzame effect te versnellen. Als je dagelijks kunt inspireren met relevante weetjes, tips en persoonlijke analyses - maak én houd je mensen gemotiveerd zelf stappen te zetten. In de oude app stonden categorieën met informatie die niet allemaal relevant meer waren. In de nieuwe app is een stuk meer waardevolle informatie te vinden die klanten inspireert en motiveert in beweging te komen.”

Download de app 

En wat is de toekomstvisie voor de nieuwe app?

Kevin: “Op dit moment maken maandelijks al 100.000 klanten actief gebruik van de app. Dat is gelukkig best veel. Maar, we zien het liefst een verdubbeling. Natuurlijk houden we nog steeds van persoonlijk contact en geven we graag persoonlijk advies. Maar we willen ook dat klanten zelfredzaam zijn. Dat ze weten dat energiezaken vanuit hun broekzak geregeld kunnen worden, zonder een apart belletje of mailtje naar de klantenservice.”

Coen: “Het zou fantastisch zijn als we van de Greenchoice app een soort plek weten te maken die klanten vaak bekijken, zoals een nieuwsapp als NRC of het AD bijvoorbeeld. Een app waar je vaker naartoe gaat om regionaal nieuws te bekijken en daarmee klanten informeert en écht betrekt. Wij moeten ons eigen energienieuws echt relevant maken. Bijvoorbeeld omdat de app nauwkeurig bijhoudt hoe je ervoor staat, om te vergelijken hoe andere huishoudens het doen en waar jij nog kunt verbeteren.”

Kevin: “Ja, dat zou gaaf zijn inderdaad. Wanneer klanten deze app gaan gebruiken om een persoonlijke showcase bij te houden. Een plek waar informatie over jouw woning staat, hoe je deze aan het verduurzamen bent en wat het je oplevert. Hierdoor kun je andere klanten met eenzelfde woning inspireren en motiveren. Het is op microniveau, maar de app wordt zo een stuk actiever.”

Coen: “En dat wil je, als duurzame club. Actieve klanten bij elkaar brengen die met elkaar klimaatpositieve keuzes maken!”’

 

Deel dit bericht
Gepubliceerd op 22 apr, 2021
Bij Greenchoice kies je altijd voor groene energie. Écht groene stroom en bosgecompenseerd gas.
Bekijk onze tarieven

Al meer dan 600.000 klanten gingen je voor!

Cookies voor goede energie! Wij maken gebruik van cookies (functionele, analytische en marketing cookies) en vergelijkbare technieken zodat onze website goed werkt en wij jou een optimale ervaring kunnen geven. Hiervoor vragen wij je toestemming. Verder delen we graag informatie over hoe wij met jouw privacy omgaan. Instellingen aanpassen

Ik accepteer cookies