Verhuizen en energiecontract

Als je gaat verhuizen moet je aan veel dingen denken, dus hebben we het zo makkelijk mogelijk gemaakt om je verhuizing te regelen. Ben je klant bij ons en wil je weten hoe je je contract mee verhuist of stap je over van een andere energieleverancier? Selecteer eerst of je klant bent of nieuw bij ons en lees er alles over!

Tijdelijk energiecontract

Het kan voorkomen dat je niet weet hoe lang je op een bepaald adres gaat wonen, of dat deze tijdelijk leeg staat. In dit geval heb je een tijdelijk energiecontract nodig. Bij Greenchoice kies je dan het beste voor een variabel contract, omdat deze maandelijks opzegbaar is met een opzegtermijn van 30 dagen, zonder opzegvergoeding.

Gasloos wonen

De overheid wil in 2050 een aardgasvrij Nederland en wij ook! Verhuis je binnenkort naar een woning zonder gasaansluiting? Dan kun je je eenvoudig aanmelden voor alleen elektra. Is jouw woning nog niet aardgasvrij, maar wil je dit graag? Wij zetten de belangrijke punten voor jou op een rij!

Veelgestelde vragen

Hoe werkt een verhuizing bij een woning zonder gasaansluiting?

Ga je verhuizen naar een adres waar alleen stroom aanwezig is? Lekker duurzaam bezig! Wanneer je jouw verhuizing doorgeeft, geef je aan dat alleen stroom nodig is op je nieuwe adres. Je gascontract wordt kosteloos opgezegd als je klant van ons blijft.


Heeft dit antwoord geholpen?
Kan Greenchoice tijdelijk twee adressen leveren?

Dat kan! Het komt vaak voor dat er een periode met overlap is bij een verhuizing. Je kunt bij het doorgeven van je verhuizing via Mijn Greenchoice  de einddatum van je huidige woning en de begindatum van je nieuwe woning apart invoeren.

Weet je de einddatum nog niet? Bijvoorbeeld omdat je al een nieuwe woning hebt, maar je oude woning nog te koop staat? Het is mogelijk een tweede adres aan te melden met behoud van je klantnummer. De klantenservice maakt dit graag voor je in orde. Neem hiervoor contact met ons op.

Lees meer over verhuizen en je energiecontract.


Heeft dit antwoord geholpen?
Ik wil graag een leegstandstarief aanvragen, kan dat?

Staat je huis (tijdelijk) leeg? In leegstaande huizen is meestal geen of weinig verbruik. Wel moet de eigenaar of beheerder een lopend energiecontract hebben voor de betaling van de vaste kosten.

Als er geen lopend energiecontract is, stopt de netbeheerder de aansluiting wat onnodig extra (hoge) kosten met zich meebrengt. Daarom hanteren wij voor leegstaande huizen een minimaal termijnbedrag. Ben je nog geen klant? Regel je aanmelding gemakkelijk via onze website.

Ben je al klant op het adres waarvoor je een leegstand termijnbedrag wil? Neem dan contact met ons op.


Heeft dit antwoord geholpen?
Hoe zit het met mijn meterstanden als ik verhuis?

Noteer altijd de begin- of eindmeterstanden van de sleuteloverdracht van zowel je oude als nieuwe woning. Zo krijg je een eindnota die overeenkomt met je verbruik. Je ontvangt automatisch een bericht van ons wanneer je de meterstanden moet doorgeven.

Heb je een slimme meter? Dan hoef je niets te doen: de meterstanden worden automatisch uitgelezen. Het is altijd verstandig om te controleren of de juiste meterstanden geregistreerd staan.


Heeft dit antwoord geholpen?
Welk termijnbedrag ga ik betalen op mijn nieuwe adres?

In het begin wordt het termijnbedrag van je nieuwe adres gebaseerd op het energieverbruik van de vorige bewoner(s). Als je dit wil, kun je het termijnbedrag nog voor de eerste betaling wijzigen via Mijn Greenchoice.

Verhuis je naar een nieuwbouwwoning? Dan word je termijnbedrag gebaseerd op een geschat jaarverbruik. Dit geschatte jaarverbruik ontvangen we van je netbeheerder.


Heeft dit antwoord geholpen?
Kan ik ook een nieuw adres aanmelden bij Greenchoice?

Heb je nog een ander adres waarop je graag energie van Greenchoice wilt ontvangen? Dan kan je dit adres ook bij ons aanmelden voor écht groene stroom en bosgecompenseerd gas. Regel je aanmelding direct via onze website. Liever persoonlijk advies? Bekijk onze contactopties.

Heb je al een Greenchoice-contract op een ander adres? Dan kan je die toevoegen aan je account via Mijn Greenchoice.


Heeft dit antwoord geholpen?
Hoe stap ik over naar een andere leverancier op mijn adres?

Heb je een aanbod ontvangen van een andere leverancier? Dan kunnen we samen het aanbod met je controleren, of doe zelf de contractcheck. Wil je weten of het aanbod echt zo goed is of dat wij nog iets voor je kunnen betekenen? We denken graag met je mee, bekijk onze contactopties voor persoonlijk advies.


Heeft dit antwoord geholpen?